De ING-bank heeft aangekondigd een belangrijke verandering door te voeren voor klanten die via hun mobiel willen betalen. Vanaf 1 september dit jaar zal contactloos betalen via de ING-app ophouden en zal dit alleen nog mogelijk zijn via Google Pay.
Contactloos betalen
Misschien heb je als klant van ING die inlogt via de mobiele app al een melding hiervan gezien in je berichten. Vanaf september 2024 stopt de service ING Mobiel Betalen. Dit betekent dat klanten vanaf dat moment niet meer contactloos kunnen betalen in winkels en andere locaties via de ING-app. Het is nu al niet meer mogelijk om ING Mobiel Betalen te activeren. ING stelt Google Pay als alternatief voor.
Eenvoudiger betalen
Volgens ING wordt betalen met Google Pay binnenkort ‘nog eenvoudiger’ voor gebruikers met een Android-telefoon. “Met Google Pay betaal je sneller en makkelijker met je telefoon. En net zo veilig als je gewend bent,” aldus ING. Een van de voordelen van Google Pay is dat je al je passen in één Google Wallet kunt bewaren, inclusief je pinpas en creditcard.
Google Pay Activeren
Klanten zullen dus moeten overstappen naar Google Pay. ING zegt dat dit binnen twee minuten geregeld kan worden.
Wat heb je nodig?
– Een Android-telefoon met versie 8 of hoger en een NFC-chip.
– Om te kijken of je toestel een NFC-chip heeft, ga je naar ‘Instellingen’ en klik je op ‘Verbonden apparaten’. Als je hier ‘NFC’ ziet staan, heeft je toestel een NFC-chip en kun je deze inschakelen. Zie je geen NFC? Dan kun je niet met Google Pay betalen en heb je een ander toestel nodig om mobiel te kunnen betalen.
– Een betaalrekening bij de bank.
– De nieuwste verzie van de ING Mobiel Bankieren App en de Google Wallet App.
Lees verder op de volgende pagina….
Reacties van klanten
Het bericht van ING heeft veel klanten aan het denken gezet. Veel mensen zijn gewend aan de ING-app en vinden de overstap naar Google Pay een grote verandering. “Waarom moet ik nu overstappen naar Google Pay als ING Mobiel Betalen voor mij perfect werkt?” vraagt een bezorgde klant zich hardop af.
ING begrijpt de zorgen van haar klanten en benadrukt dat de overgang naar Google Pay soepel zal verlopen. “We willen onze klanten de beste ervaring bieden, en Google Pay helpt daarbij,” verzekert een woordvoerder van de bank.
Voorbereidingen voor de overstap
Om de overgang naar Google Pay zo makkelijk mogelijk te maken, biedt ING uitgebreide ondersteuning aan haar klanten, inclusief stapsgewijze handleidingen en een ondersteunende klantenservice die klaarstaat om vragen te beantwoorden. “We willen dat onze klanten zich comfortabel voelen bij deze verandering,” zegt de woordvoerder. “Daarom bieden we alle nodige hulp en informatie om de overstap gemakkelijk te maken.”
Toekomstige plannen
ING blijft zich inzetten voor innovatie en klanttevredenheid. De bank plant om meer functies en diensten te integreren die het leven van haar klanten makkelijker maken. “Deze wijziging is slechts een stap in onze voortdurende inspanningen om de beste bankervaring te bieden,” zegt de woordvoerder. “We kijken uit naar de toekomst en de vele verbeteringen die we onze klanten kunnen bieden.”
De aankondiging van ING om contactloos betalen via de ING-app te stoppen en over te stappen naar Google Pay heeft veel reacties uitgelokt. Klanten worden aangemoedigd de nodige stappen te nemen om zich voor te bereiden op deze verandering en kunnen rekenen op de ondersteuning van de bank gedurende het hele proces.