Een tripje naar de kapper maken we allemaal wel eens, maar soms zijn er gewoonten van klanten die kapsters een beetje lastig of vervelend kunnen vinden. Hier hebben we vijf van die gewoonten voor je op een rijtje gezet.
1. Te laat komen
Eén van de grootste ergernissen voor een kapper is wanneer klanten te laat aankomen. Vergeet niet dat kappers vaak een strak tijdschema hebben, dus het is netjes om op tijd te zijn en elkaars tijd te respecteren.
2. Niet open zijn over je haarverleden
Het kan verleidelijk zijn om sommige dingen over je haarverleden niet te delen, maar eerlijkheid is belangrijk. Kappers hebben veel ervaring en merken meestal wanneer er iets achtergehouden wordt. Door eerlijk te zijn, kan je kapper je beter advies geven en je beter helpen. Laat je eventuele schaamte achterwege. Lees verder op de volgende pagina voor meer dingen die kappers irriterend vinden.
3. Onbeleefd gedrag
Of je nou een slechte dag hebt gehad of ruzie met iemand anders, het is belangrijk om beleefd te blijven. Korte antwoorden en botte opmerkingen worden niet op prijs gesteld. Een beetje beleefdheid kan geen kwaad.
4. Zonder plan binnenlopen
Hoewel een kapper je kan helpen bij het kiezen van een kapsel dat bij je past, is het niet de bedoeling dat hij of zij alles voor je bepaalt. Denk van tevoren na over het kapsel en de kleur die je graag wilt. Dit helpt je stylisten om beter te begrijpen wat je zoekt.
5. Onrealistische verwachtingen
Het is cruciaal om realistische verwachtingen te hebben. Als je bijvoorbeeld met kort zwart haar komt, is het onhaalbaar om te denken dat je met lang blond haar weggaat. Mensen hebben soms moeite met wat wel en niet kan, en dat kan frustrerend zijn voor de kapper. Onthoud dat kappers heel bekwaam zijn, maar geen wonderen kunnen verrichten. Wat vind jij vervelend als je naar de kapper gaat? Laat je mening achter door een reactie op Facebook! Vergeet ook niet het artikel te delen!